mandag, oktober 02, 2023

Dikt: En på tygga

 En på tygga

«Sker’u ha deg en smæller, æller, så du kvæller æller?».

«Nei takk», sa jeg.

Men jeg fikk meg en på tygga likevel utenfor lokalet.

 

«Det er nok pride nå, Grand Prix-fest som varer hele året.

Vi heterofile har ikke egne dager og egen parade»

Dem har heteroparade på fjernsyn 365 dager i året.

 

«Må man gå rundt og utbasere at man liker analsex og

gå lettkledd i gatene så barn ser det?»

Jeg fikk meg en på tygga selv om jeg var usynlig.

 

«Dersom vi sier meningen vår om pride blir vi kansellert!»

Sa de både før og etter at han prøvde å skyte meg.

Og meningen din får du komme med oftere enn min.

 

(Jeg tror det jeg prøver å si her, er følgende: 

Dersom du er en lærhomse som liker å bli leiet i hundehalsbånd, 

ta kontakt så skal jeg holde i båndet, 

dersom du vil gå i Norges fineste bygdepride).

Ingen kommentarer: